Van Tilburg-Bastianen

Succesverhalen

Zij gingen je voor

Arrow down Lees verder

Een succesvolle loopbaan bij TB

 

Wie anders dan één van onze collega’s kan beter vertellen waarom het zo leuk is om bij TB aan de slag te gaan. Lees hier verschillende ervaringen en succesverhalen van collega's die het maximale uit zijn of haar loopbaan hebben weten te halen.

Zien we jouw verhaal hier binnenkort terug? 

Ik ben in september 2013 begonnen binnen Van Tilburg Bastianen als Online Verkoopadviseur voor het TB Occasion Center in Etten-Leur. Hier was ik verantwoordelijk voor alles wat online gebeurden. Van online leadopvolging, tot het genereren van leads, tot het juist presenteren van de voorraad. Alles om zoveel mogelijk afspraken te maken met de klanten in de showroom. Dit heb ik een half jaar gedaan, waarna ik al snel ben gevraagd om op de marketingafdeling te gaan werken voor de gehele TB groep. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds werkzaam op de marketingafdeling en sinds september 2017 ben ik doorgegroeid naar de functie van Marketing Manager. Met de marketingafdeling zijn wij het “geweten” van sales. Wij werken intensief samen met onze sales en aftersales collega’s om zoveel mogelijk klanten en niet klanten op het juiste moment te kunnen bereiken met de juiste boodschap om uiteindelijk zo zoveel mogelijk omzet voor het bedrijf te kunnen genereren. Daarnaast houden wij ons uiteraard ook bezig met het in de markt zetten en de communicatie van het merk TB. 

Wat ik het leukste vind binnen TB? De hectiek en de dynamiek. Niet één dag is hetzelfde en niet één dag loopt zoals je van tevoren hebt gepland. Daarnaast is het een leuk familiebedrijf waar persoonlijk contact en aandacht voor elkaar belangrijk is. Je bent verantwoordelijk voor je eigen loopbaan en ontwikkeling en daarin zijn volop mogelijkheden. Heb je ambities en laat je zien wat je kunt, dan zijn er genoeg mogelijkheden om door te kunnen groeien binnen de organisatie.

Acht jaar geleden ben ik bij Van Tilburg-Bastianen aangenomen als planner. Toen was de functie nog alleen voor de werkplaats van onze Volkswagenvestiging in Breda. Ik kwam terecht in een hele enthousiaste groep van collega’s. In 2012 is onze vestiging door PON uitgekozen om samen een geheel nieuw handboek te schrijven voor het plannen van reparaties en onderhoudsbeurten welke door alle Volkswagen/Audi/SEAT en ŠKODA werkplaatsen in Nederland gebruikt wordt. Dit project heb ik met veel plezier samen met de chef werkplaats opgepakt en afgerond. Onze werkwijze is nu de standaard in heel het land! Door het succes van Van Tilburg-Bastianen was het mogelijk om de Volkswagendealer in Oosterhout over te nemen waardoor ook deze werkplaatsplanning onder mijn verantwoording viel. Alsmede dat ook Audi Centrum Breda gebruik ging maken van onze centrale planning. Dit resulteerde dat de afdeling werd uitgebreid naar twee personen en ik ben doorgegroeid naar de functie Coördinator Planning Auto. Na de overname van de merken SEAT en ŠKODA in het verzorgingsgebied Breda is het mij mogelijk gemaakt om de “centrale planning” uit te breiden naar vier personen. Na jaren met veel plezier dit team te leiden, heb ik besloten een nieuwe uitdaging te zoeken binnen TB. Na meerdere positieve gesprekken en alle medewerking vanuit TB heb ik besloten mijn loopbaan binnen TB verder te zetten bij de truckafdeling. Ik ben daar nu werkzaam op het bedrijfsbureau waar ik me vol inzet om verder te groeien binnen deze tak van ons bedrijf.

Na een aantal jaren werkzaam te zijn geweest in de detailhandel ben ik in 2007 op zoek gegaan naar een andere baan. Tijdens de zoektocht heb ik vooral gelet op mijn interesse in Automotive. Aanvankelijk solliciteerde ik op een functie bij TB auto, maar door goede en leuke gesprekken met de medewerkers zijn wij gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat mijn kwaliteiten beter tot uiting komen bij TB Truck.

In 2007 ben ik bij TB Truck begonnen als Commercieel Medewerker Binnendienst. Dit is een hele leuke dynamische functie waarin je de spil bent tussen klant, verkoper en werkplaats. In de eerste drie jaar ben ik goed begeleid waardoor ik na vertrek van de Hoofd Verkoop Binnendienst de kans kreeg om die functie over te nemen. Dat was voor mij een mooie stap. Als Hoofd Verkoop Binnendienst had ik verantwoordelijkheid voor het inkopen en afleveren van een groot aantal trucks per jaar. Tussendoor heb ik verschillende nevenprojecten gedaan zoals verkoop used trucks en sales engineering. 

Begin dit jaar heb ik de volgende stap kunnen maken naar Aftersales Manager. In deze functie streef ik ernaar om samen met een club enthousiaste collega's onze klanten zo goed mogelijk te ontzorgen.

Bij TB is het aanpakken en dat spreekt mij enorm aan. Daarnaast werk ik in een dynamische wereld van transport en logistiek, heb ik leuke collega’s en heerst er een proactieve en enthousiaste instelling. TB heeft mooie merken en volop ontwikkelingsmogelijkheden!